ساخت مكعب روبيك

The flight

The flight in horizon with request wings and lover heart...

ساخت مكعب روبيك

مركز ها تكان نمی خورند و رنگ ها دور آن ها ساخته می شوند.

ساختن وجه اوّل معمولا هوشی و مرحله های ديگر برای زود تر درست كردن نيازمند فرمول هايی است كه راهنمای آن ها را در زير می بينيد:

U: up بالا

D:down پايين

R: right  راست

L: left چپ

F:  front جلو

1

در ابتدا بايد يك به علاوه يا به اصطلاح يك صليب درست كنيم.(معمولا با سفيد شروع می كنيم.)برای ساخت اين به علاوه ما به دو وجهی هايی احتياج داريم كه كه يكی از وجه هايش سفيد باشد.سپس اين مهره را پايين و در زير مركز هم رنگ وجه ديگر آن مهره(مثلا اگر كنار سفيد قرمز است مهره را زير مركز قرمز قرار می دهيم.) قرار می دهيم.(سعی كنيد روبيك را زياد تكان ندهيد و سفيد بالا باشد.) دو راه دارد: يا سفيد در وجه پايين است يا در روبه رو. اگر پايين باشد آن محور را می چرخانيم و مهره سر جايش می رود.امّا اگر رو به رو باشد آن را پايين و زير مركز رنگ مجاور سفيد می آوريم.سپس از راه D R Fi هر 4 مهره صليب را درست می كنيم.

2

حال نوبت سه وجهی ها ی سفيد است. آن مهره را مابين دو رنگ ديگر مهره قرار می دهيم.(برای مثال اگر  رنگ های سه وجهی سفيد و قرمز و سبز است؛ آن را ما بين دو مركز قرمز و سبز در پايين قرار می دهيم.) محوری كه سفيد در آن است بايد پايين بيايد.پس سه وجهی مورد نظر را به طرف ديگر برده(از آن دور خارج می كنيم) سپس محوری كه بايد سه وجهی در آن برود را پايين آورده و سه وجهی را در آن محور برده و محور را سر جايش كنار سفيد قرار می دهيم.

3

حال كه وجه سفيد تمام شده است؛دو وجهی های بين مركز ها را درست می كنيم. وجه سفيد را بالا قرار داده و يك دو وجهی كه رنگ مركز پاينی روبيك را ندارد؛ انتخاب می كنيم و آن را زير مركز رنگ رو به رويش می بريم. طبق رنگ وجه ديگر، اگر قرار باشد مهره سمت چپ برود از فرمول  F D F D F Di Fi Di Fi Di و اگر قرار باشد سمت راست برود Fi Di Fi Di Fi D F D F D می رويم.

4

حال نوبت وجه زيرين است. روبيك را چرخانده و آن وجه را بالا می گيريم. معمولا سه مهره ی زرد درست است امّا اگر نبود همين فرمول ( كه گفته خواهد شد) را می رويم. معمولا يك رنگ درست شده را چپ قرار داده و فرمول F R U Ri Ui Fi را دو بار می رويم.(زمانی كه يك خط سه مهره ای درست شد، اين خط بايد به طور افقی رو به رويمان باشد.)

5

برای درست كرده وجه ديگر اين مهره ها، محور رنگ آخر را می چرخانيم تا بيش ترين مهره ها ی درست شده وجه ديگرشان نيز هم مركز باشد.برای هم مركز كردن بقيه مهره ها مهره ی درست صليب را كه با چرخاندن درست كرديم سمت راستمان قرار داده (مهره ی خراب رو به رويمان باشد)سپس فرمولR U Ri U R U U Ri vh را رفته و روبيك را می چرخانيم تا صليب با وجه های مقابل هم مركز شود.

6

برای درست كردن سه وجهی ها از فرمولU R Ui Li U Ri Ui L استفاده می كنيم. در اين فرمول مهره ی پايين - چپ ثابت می ماند.در مهره ی بالا - راست رنگی كه پشت به ماست به همان صورت به خانه ی كناری می رود امّا رنگ سمت راستی بالا می آيد. اين فرمول را می توانيد 4 يا5 بار از هر طرف تا زمان درست شدن 2 سه وجهی  معمولا برويد.

بهتر است ابتدا مهره ای را بچرخانيد كه وجه كنار مركزش درست باشد.(يعنی مهره به جز رنگ رو به رو ی ما كه اشتباه استرنگ كناری اش با مركز طرف ديگر روبيك برابر باشد. سپس اين مهره را با رفتن فرمول به خانه ی كنا ری اش كه جای درستش است می بريم.(اين مهره بايد تكان بخورد. ثابت نگيريدش))

7

برای دو مهره ی باقی مانده از فرمولRi Di R D استفاده می كنيم. يكی از مهره های خراب را پايين – چپ گرقته و اين فرمول را می رويم تا اين مهره درست شود.سپس مهره ی ديگر را چرخانده و جای اين مهره قرار می دهيم و آن قدر اين فرمول را می رويم تا درست شود.

اگر دو مهره ی خراب كنار هم باشند برای مهره ی اول 2 بار و برای مهره ی دوم 4 بار می رويم.اما اگر رو به روی هم باشند اولين مهره را 4 بار و دومی را 2 بار مِی رويم.

8

روبيك شما كامل است.

« موفق باشيد. »


نظرات شما عزیزان:

دخترك تنها
ساعت18:36---24 فروردين 1390
سلام عزيز ممنون كه بهم سر زدي من لينكت كردم

فاطمه
ساعت15:54---24 فروردين 1390
سلام
قالب منو كه ور داشتی
عيب نداره من قالبمو عوض كردم
خودت تا حالا روبيك رو درست كردي؟


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در چهار شنبه 17 فروردين 1390برچسب:,ساعت 13:2 توسط Yasaman| |

Design By : Night Melody